Dzień 6 marca jest szczególnym świętem dla logopedów w całej Europie. To moment, w którym celebrowana jest praca tych specjalistów, którzy zajmują się diagnozowaniem i terapią zaburzeń mowy. W Polsce święto to jest organizowane od 2007 roku. Celem tego dnia jest rozpowszechnianie wiedzy logopedycznej, stworzenie warunków do szybkiej i rzetelnej konsultacji, informacji i diagnozy logopedycznej osobom z zaburzeniami mowy.
Z tej okazji uczniowie naszej szkoły mogli się zmierzyć z „łamańcami językowymi” przygotowanymi przez panie Elizę Siemieńczyk i Barbarę Porzezińską. Na szkolnym korytarzu została przygotowana tablica z tekstami dla uczniów, która zachęcała do sprawdzenia swoich umiejętności dykcyjnych. Wśród nich znalazły się m.in. następujące frazy: „Pocztmistrz z Tczewa”, „W Szczebrzeszynie chrząszcz brzmi w trzcinie”, „Jola lojalna, Jola nielojalna”, „Czarny dzięcioł z chęcią pień ciął” i wiele innych zdań, które były świetnym ćwiczeniem dykcyjnym i sposobem na zabawę.



Klasa 5b uczestniczyła w grze literackiej Uratujmy Narnię w Centrum Edukacji Nauczycieli. Celem gry było rozwiązywanie różnorodnych zadań związanych z książką i zdobycie czterech koron. Gra jest uzupełnieniem lektury opracowywanej w szkole.
Z radością ogłaszamy ranking po czwartym ważeniu zużytych baterii! Dziękujemy wszystkim uczniom, rodzicom i nauczycielom, którzy zaangażowali się w naszą akcję. Po dokładnym zważeniu i podsumowaniu wyników, przedstawiamy klasy, które zebrały najwięcej baterii do dnia 27.02.2025 r.
- Klasa III C – 411,5 kg, w przeliczeniu na jednego ucznia w klasie to 16,460
- Klasa II D – 198,5 kg, w przeliczeniu na jednego ucznia w klasie to 7,940
- Klasa I A – 182,1 kg, w przeliczeniu na jednego ucznia w klasie to 7,284
Przypominamy, że konkurs trwa do 08 maja 2025 r. Kolejne ważenie zebranych baterii w dniu 27.03.2025 r. !! Wyniki wszystkich klas na poniższym wykresie.
Zapraszamy do dalszego udziału w konkursie.
25 lutego uczniowie klasy 4c wybrali się do Białostockiego Teatru Lalek na spektakl "Amelka, bóbr i król na dachu". Jest to opowieść o odkrywaniu siebie, o tym, że życie bywa przewrotne, oraz że możemy odkryć swoją inną naturę. Spektakl podnosi także temat empatii wobec natury, z którą główna bohaterka, Amelka, potrafi rozmawiać.