W ramach II edycji "Tygodnia Konstytucyjnego " oganizowanego przez Stowarzyszenie im. prof. Zbigniewa Hołdy - 26 października przybyła do nas p. Zuzanna Białobrzewska - Miraś - aplikantka sądowa. Na lekcji w klasie III D rozmawiała z uczniami o Konstytucji. W ciekawy sposób promowała świadome obywatelstwo oraz zachęcała do większego zainteresowania się sprawami publicznymi. Wszyscy uczniowie byli bardzo zaangażowani w dyskusję i zaciekawieni prowadzoną lekcją.
REGULAMIN SZKOLNEGO KONKURSU RECYTATORSKIEGO
„Dumni z pochodzenia”
CELE KONKURSU:
- Upamiętnienie 98. rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości.
- Rozwijanie uzdolnień twórczych i doskonalenie umiejętności recytatorskich.
- Rozbudzanie wrażliwości na piękno poezji oraz upowszechnianie kultury żywego słowa wśród młodzieży.
ZASADY UCZESTNICTWA
- W konkursie mogą uczestniczyć uczniowie klas I-III gimnazjum.
- Chęć uczestnictwa wraz z informacją o tytule utworu i jego autorze uczniowie zgłaszają do 2.11.2016 r. do organizatorek konkursu.
- Uczestnicy przygotowują do prezentacji (trwającej do 5 minut) jeden utwór polskiego autora o tematyce patriotycznej.
- Ocenie jury podlegać będą:
- dobór repertuaru,
- interpretacja,
- pamięciowe opanowanie tekstu,
- kultura słowa.
NAGRODY
- Laureaci otrzymają nagrody rzeczowe, cząstkowe oceny celujące z języka polskiego (wagi 2) oraz dyplomy.
- Pozostali uczestnicy otrzymają cząstkowe oceny bardzo dobre za aktywność (waga 1).
TERMIN
Konkurs odbędzie się w czwartek 3 listopada 2016 r. o godz. 14.50 w czytelni.
Organizatorzy:
Dorota Burel
Iwona Jarocka
Małgorzata Ostrowska
Poczucie bezpieczeństwa należy do podstawowych potrzeb każdego człowieka i ma decydujący wpływ na funkcjonowanie każdej społeczności. Dlatego ważnym jest tworzenie narzędzi, które pozwolą na rzetelne i czytelne zidentyfikowanie i przedstawienie, w tym społecznościom lokalnym, skali i rodzaju zagrożeń oraz instytucji współodpowiedzialnych za zapewnienie bezpieczeństwa i porządku publicznego. Identyfikacja ta nie może przebiegać bez uwzględnienia oczekiwań społecznych.
Takim narzędziem jest Krajowa Mapa Zagrożeń Bezpieczeństwa, które w dogodny sposób pozwala społeczeństwu wskazać i przekazać Policji zauważone zagrożenia.
W piątek 7 października uczniowie dwujęzycznej klasy III e po raz kolejny mieli okazje spotkać się z rodowitymi użytkownikami języka hiszpańskiego. Zaproszenie ze strony naszej szkoły przyjęli wolontariusze pracujący w Fundacji Dialog w Białymstoku - Guillermo García Pardo, María Virginia Gil Torres i Adriana María Offredi Rodriguez.
Goście przedstawili prezentacje miast, z których pochodzą ( hiszpańską Murcję i stolicę Kolumbii - Bogotę, a następnie zaproponowali uczniom udział w grach i zabawach językowych. Przy okazji trzeba nadmienić, że nie szczędzili naszej młodzieży słów uznania, chwaląc ją za bogaty zasób słownictwa.
Gimnazjaliści cieszą się na kolejne – niebawem już - spotkania.
Nauczyciele języka hiszpańskiego
30 września, jak co roku od 7 lat, obchodziliśmy Święto Szkoły, podczas którego młodzież gimnazjum ma okazję do poznawania spuścizny naszej patronki. Uczniowie klas drugich pilnie pracowali przez dwie godziny w pięciu zespołach zadaniowych. Młodzież projektowała oraz przygotowywała suknię dla Izabeli Branickiej, układała plan przyjęcia w Pałacu Branickich, a także menu na tę ucztę, pracowała nad portretem naszej patronki oraz plakatem obrazującym jej dokonania i zasługi dla Białegostoku, ponadto ćwiczyła publiczne czytanie tekstów pochodzących z XVIII wieku. Następnie uczniowie zaprezentowali efekty swojej pracy na sali gimnastycznej.
Jury konkursowe przy ocenie uwzględniło stopień realizacji zadania, pracochłonność, kreatywność, a także umiejętność publicznego zaprezentowania efektów prac poszczególnych zespołów.
I miejsce - 158 p. - klasa II E
II miejsce -147 p. - klasa II A
III miejsce - 141 p. - klasa II B
IV miejsce - 138 p. - klasa II D
V miejsce - 122 p. - klasa II C